Vår retur- och återbetalningspolicy gäller i 30 dagar. Om det har gått 30 dagar sedan ditt köp kan vi tyvärr inte erbjuda en full återbetalning eller byte.
För att vara berättigad till en retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som när du fick den. Den måste också vara i originalförpackningen.
Flera typer av varor kan inte returneras. Färskvaror som mat, blommor, tidningar eller tidskrifter kan inte returneras. Vi accepterar inte heller produkter som intima eller hygieniska varor, farliga material eller brandfarliga vätskor eller gaser.
Ytterligare icke-returnerbara varor:
- Presentkort
- Nedladdningsbara mjukvaruprodukter
- Vissa hälso- och hygienprodukter
För att slutföra din retur kräver vi ett kvitto eller bevis på köp.
Skicka inte tillbaka ditt köp till tillverkaren.
Det finns vissa situationer där endast delvis återbetalning ges:
- Bok med tydliga tecken på användning
- Varje vara som inte är i sitt originalskick, är skadad eller saknar delar på grund av skäl som inte beror på vårt fel
- Varje vara som returneras mer än 30 dagar efter leverans
Återbetalningar
När din retur har mottagits och inspekterats kommer vi att skicka ett e-postmeddelande för att meddela dig att vi har mottagit din returnerade vara. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag på din återbetalning.
Om du blir godkänd kommer din återbetalning att behandlas och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller ursprungliga betalningsmetod inom ett visst antal dagar.
Sena eller saknade återbetalningar
Om du inte har fått en återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen.
Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning officiellt registreras.
Kontakta nästa gång din bank. Det är ofta en viss behandlingstid innan en återbetalning registreras.
Om du har gjort allt detta och fortfarande inte har fått din återbetalning, vänligen kontakta oss på kundservice@villawinbergh.se
Reavaror
Endast varor till ordinarie pris kan återbetalas. Reavaror kan inte återbetalas.
Byten
Vi byter bara varor om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta den mot samma vara, skicka ett e-postmeddelande till oss på kundservice@villawinbergh.se och skicka din vara till: Villa Winbergh, Källmyrvägen 44, 82195 Bollnäs
Gåvor
Om varan var märkt som en gåva när den köptes och skickades direkt till dig, kommer du att få en presentkredit för värdet av din retur. När den returnerade varan har mottagits skickas ett presentkort till dig.
Om varan inte var märkt som en gåva när den köptes, eller om gåvogivaren fick beställningen skickad till sig själv för att ge till dig senare, kommer vi att skicka en återbetalning till gåvogivaren och de kommer att få veta om din retur.
Skicka returer
För att returnera din produkt, ska du skicka den till: {fysisk adress}.
Du kommer att vara ansvarig för att betala för dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnader är icke-återbetalningsbara. Om du får en återbetalning kommer kostnaden för returfrakt att dras av från din återbetalning.
Beroende på var du bor, kan det ta olika lång tid för ditt utbytta produkt att nå dig.
Om du returnerar dyrare varor, kanske du vill överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi kan inte garantera att vi kommer att få din returnerade vara.
Behöver du hjälp?
Kontakta oss på kundservice@villawinbergh.se för frågor relaterade till återbetalningar och returer.